وکیل تهران | وکیل ملک در تهران | 09120998661| وکیل دعاوی کیفری | مهاجرت به کانادا

03 /03 /1397
مدیر سایت
مقالات مهاجرت
1153

مهاجرت به کانادا




گروه وکلای رسمی

مهاجرت به کانادا چگونه است؟

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

راه های مهاجرت به کانادا چیست؟

مؤسسه معتبر برای مهاجرت به کانادا در ایران کجاست؟

مؤسسات معتبر مهاجرتی در ایران چه شرایطی باید داشته باشند؟

کانادا را بهتر بشناسیم.
برای مهاجرت به کاناد می بایست اطلاعاتی کلی از کشور کانادا داشته باشید و سپس اقدام به مهاجرت به کانادا نمایید، در حال حاضر در ایران مؤسسات فراوانی اقدام به تبلیغ در راستای مهاجرت به کانادا می کنند ولی آیا صرف تبلیغ مهاجرت به کانادا می توانند شرایط مهاجرت به کانادا را فراهم نمایند و چگونه باید فرق بین مؤسسه مهاجرتی معتبر و مؤسسه مهاجرتی بی اعتبار را بدانیم.
 
 شناختی کلی از کشور کانادا :
کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود.
کانادا دارای مساحت ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلو متر مربعی می باشد.
با آنچه بیان گردید می توان نتیجه گرفت که کانادا ۶ برابر ایران است.

کشور کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده‌ است.
استان‌ ها در مجموع استقلال زیادی از دولت مرکزی دارند، حکومت در کانادا «دموکراتیک فدرال» است و توسط دو بخش حکومتی استانی و کشوری اداره می شود.
استان های کانادا استقلال بيشتری نسبت به نواحی دارند و مسئوليت برنامه های اجتماعی از قبيل برنامه های بهداشتی، آموزشی، رفاهی و... را بر عهده دارند.
در كل كانادا شرايط اقتصادی مطلوبش را مديون همين استان ها است به طوری كه درآمد اين ۱۰ استان با هم از درآمد دولت مركزی (فدرال) بيشتر است. اگرچه استان ها هر يک برای خود سياست گذاری می كنند اما همگی تحت نظارت دولت فدرال هستند. به طور مثال با نظارت دولت طرح يكسان سازی حقوق و درآمدها در تمامی استانها به اجرا درآمده به طوری كه ميزان ماليات در هر استان با ميزان درآمد در همان استان همخوانی دارد و عدالت بين استانهای ثروتمندتر و استان های كم درآمدتر برقرار شود.
جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا، بیش از سی و سه میلیون و ششصد هزار نفر است.
حدود ۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌ کنند.
کانادا با  داشتن فقط ۳۳ میلیون جمعیت یکی از کم جمعیت ترین کشور های دنیا در مقایسه با وسعت آن می باشد . در این کشور بیش از ۲۰۰ فرهنگ مختلف وجود دارد. با توجه به فرهنگ های مختلف کشور کانادا یکی از بهترین منطقه های دنیا برای مهاجرین طلقی می شود. نزدیک به نیمی از جمعیت کشور کانادا از کشورهایی به غیر از انگلیس و فرانسه می آیند.
از لحاظ اقتصادی کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولید کننده دنیا قرار دارد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می توان به مواد غذایی، چوب، کاغذ، تولیدات فلزی، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد.

شرایط تحصیلی و سیستم آموزشی در کانادا:
تحصیل در کانادا در هر ایالت متفاوت بوده و مسئولیت نظارت و اداره سیستم‌ های آموزشی در کانادا بر عهده دولت‌های ایالتی است. معمولاً سیستم آموزشی به آموزش ابتدایی، متوسطه (دبیرستان‌ ها)، و آموزش عالی (دانشگاه‌ ها و کالج‌ ها) تقسیم می‌شود.
آموزش در کانادا تا سن ۱۶ سال اجباری است (به استثناء ایالت‌ های انتاریو و نیوبرانزویک که در آنها آموزش تا ۱۸ سالگی اجباری است) و دانش آموزان تا سطح ۱۲ درمدارس ابتدایی و متوسطه آموزش می‌بینند. مدارس خصوصی و عمومی در سراسر کشور وجود دارند و اکثر مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها «عمومی» و به عبارتی رایگان هستند. ساکنین کانادا پس از دریافت دیپلم دبیرستان می‌ توانند در دانشگاه‌ ها و یا کالج‌ های کانادا ادامه تحصیل دهند که البته ادامه تحصیل در این مراکز رایگان نبوده و دانش‌ آموز بایستی شهریه مربوط به دانشگاه یا کالج مورد نظر را بپردازد. با این حال دولت بیش از نیمی از هزینه تحصیلات دانشگاهی را پرداخت می کند.

نواحی و استانهای کانادا:
ده استان كانادا عبارتند از:
1-  آلبرتا
2-  بریتش کلمبیا
3-  مانیتوبا
4-  نیوبرانزویک
5- نیوفالند و لابرادور
6- نوا اسکوشیا
7- انتاریو
8- جزیره پرینس ادوارد
9-  کبک
10-   ساسکچووان

 سه ناحیه کانادا عبارتند از:
1-  ناحیه شمال غربی
2- نوناووت
3- یوکان

مختصری درباره ایالتهای کانادا «استان های کانادا»
1-   آلبرتا
از آلبرتا به عنوان «استان انرژی»نام برده می شود. جمعیت آن در حدود 3/3 میلیون نفر بوده و روز به روز بر تعداد ان افزوده می شود. اکثر جمعیت این استان در دو شهر اصلی آن زندگی می کنند. ادمونتون (Edmonton) که مرکز استان است و کلگری (Calgary) که هر کدام بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند.

2-    بیریتیش کلمبیا
غربی ترین استان کانادا بوده و در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد. ویکتوریا (Victoria) مرکز این استان است که در جزیره ونکوور (Vancouver Island) واقع شده است. پرجمعیت ترین شهر استان، ونکوورمی باشد که  این شهر با داشتن 2/2 میلیون نفر جمعیت سومین شهر پر جمعیت کانادا محسوب می شود.

3-    مانیتوبا
یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب کشور می باشد. جمعیت این استان در حدود 1٫200‌٫000  نفر است. بزرگترین شهر این استان وی نی پگ (Winnipeg) با 706٫900 نفر جمعیت می باشد. Brandon دومین شهر بزرگ استان است. این استان در سال های اخیر شمار زیادی مهاجر جذب کرده و در تلاش است تا این جمعیت را افزایش دهد.

4-   نیوبرانزویک
85 درصد این استان پوشیده از جنگل است و مناطق بکر در این استان به وفور یافت می شود.  همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان وجو دارد. سنت جان (Saint John) بزرگترین شهر و فردریکتون (Fredericton) مرکز این استان می باشند.


5-    نیوفاندلند و لابرادور
استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان در کانادا می باشد که از جزیره Newfoundland و Labrador تشکیل شده و در همسایگی ایالت کبک کانادا قرار دارد. جمعیت این استان در حدود 525٫000 نفر می باشد

6-   نوااسکوشیا
نوااسکوشیا دادرای 1 میلیون جمعیت است که هالیفکس (Halifax) با جمعیت تقریباً 400,000 نفر مرکز سیاسی و بزرگترین شهر این استان است. این استان همچنین یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد.

7-    اُنتاریو
آنتاریو (Ontario) مشهورترین مقصد برای مهاجرت به کانادا ، پرجمعیت ترین استان در کانادا و محل سکونت بیش از 12 میلیون شهروند کانادا به شمار می رود. همچنین این استان دومین استانی است که بیشترین مساحت خشکی را دارا است و در مرکز کانادا واقع شده است. مرکز استان انتاریو شهر تورنتو (Toronto) است.

8-    پرنس ادوارد
جزیره پرنس ادوارد به نام «Garden Province» معروف است  این استان کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کانادا با جمعیت فقط 140,000 نفر می باشد. بزرگترین شهر و مرکز این استان، Charlottetown با جمعیتی در حدود 40,000 نفراست.

9-   کبک
استان کبک (Quebec) که با نام «la belle province» ( ایالت زیبا ) توسط محلی هایش شناخته می شود، بزرگترین ایالت کانادا با جمعیتی بالغ بر 7,600,000 نفر می باشد. کبک ایالتی پرطراوت و چند فرهنگی در کانادا است و اغلب با عنوان «اروپای آمریکای شمالی» شناخته می شود.

10-   ساسکاچوآن
استان ساسکاچوآن در قسمت سرسبز کانادا و در جوار مانیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی می باشد. این استان پر آفتاب ترین استان در کانادا با میانگین 2500 – 2000 ساعت تابش آفتاب در سال می باشد. جمعیت این استان تقریباً یک میلیون نفر و جمعیت مرکز استان رجینا (Regina) تقریباً 200,000 نفر است.


11-    یوکان
استان يوکان غربی ترین و کوچکترین سرزمین شمال غرب کانادا می باشد. اسم این استان از کلمه «رودخانه بزرگ» در زبان محلی گرفته شده است. در حدود یک چهارم ساکنین يوکان بومی بوده و این استان خانه 14 ملیت اولیه کانادا با 8 زبان مختلف می باشد.

مهاجرت به کانادا شاید آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نباشد، شما می توانید با مهاجرت به کانادا و فراگیری علوم و فنون از بهترین دانشگاه های کانادا به کشور خود بهتر خدمت نمایید. مهاجرت به کانادا برا تحصیل می تواند بهترین گزینه باشد. شما می توانید با مهاجرت به کانادا و بازگشت به کشور، خدمات ارزنده ای به میهن عزیزمان داشته باشید. برای مهاجرت به کانادا کافی است با مشاوران ما در ارتباط باشید و قبل از هر اقدام برای مهاجرت به کانادا از همه جوانب مطلع باشید.

روابط عمومی «گروه وکلای رسمی»

09120998661

09120998662

برچسب ها:
گروه وکلای رسمی

 

گروه وکلای رسمی  با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری دارای تجربه، می تواند پاسخگوی مشکلات حقوقی شما عزیزان باشد. اعتماد اولین گزینه برای شروع می باشد.
هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

 

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 20  می باشد
پنج شنبه ها از ساعت 10 الی 14 می باشد.
با تشکر


 

اطلاعات تماس با شعبات وکلای رسمی

دریافت وقت مشاوره