وکیل تهران | وکیل ملک در تهران | 09120998661| وکیل دعاوی کیفری | وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار

29 /04 /1398
مدیر سایت
مقالات حقوقی
952

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار





بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار


 

امروزه عقود و قراردادها بخش اعظمی از روابط اشخاص با یکدیگر را به خود اختصاص داده است به همین دلیل امروز با موضوع وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار همراه شما عزیزان می باشیم. حال آنکه بخش عمده ای از دعاوی حقوقی محاکم کشور، دعاوی راجع به اعمال حقوقی از جمله عقود و قراردادها است. یکی از شایع ترین دعاوی که در محاکم کشور نیز فراوانی زیادی دارد دعاوی مربوط به الزام به تنظیم سند رسمی است. قبل از هر چیز ممکن است در خصوص موضوع وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار سوالاتی برای شما پیش آید که عبارتند از بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار کیست؟ بهترین وکیل شهریار کیست؟ دفتر وکالت در شهریار کجاست؟ وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در اندیشه کجاست؟ برای داشتن وکیل الزام به تنظیم سند رسمی چه باید کنیم؟ برای اطلاع از سوالات خود می توانید با وکلای گروه وکلای رسمی از طریق شماره های اعلامی در سایت ارتباط برقرار نمایید.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی معمولاْ در جایی است که طرفین اقدام به انعقاد قوانامه با یکدیگر نموده باشند و سند رسمی در این بین تنظیم نشده باشد و صرفاْ دو طرف معامله چه ضمن قولنامه و چه غیر آن تعهد میکنند که در روز و زمان مشخص  با حضور در دفترخانه اقدام به تنظیم سند رسمی بنمایند.
تنظیم سند رسمی مورد معامله از این حیث حائز اهمیت است که طبق ماده 22 قانون ثبت دولت و محاکم صرفاً شخصی را مالک میشناسند که ملک به نام او ثبت شده باشد. بنابراین صرف وجود مبایعه نامه و قولنامه مالکیت خریدار را اثبات نمیکند و شخص خریدار نمیتواند ادعای مالکیت کرده و از امتیازاتی که قانون برای مالک شناخته بهره مند شود و ازین حیث مشکلات عدیده ای گریبانگیر خریدار خواهد شد. 
 
☑ بیشتر بدانید >> الزام به تنظیم سند رسمی
 
برای الزام به تنظیم سند رسمی چه باید کرد؟
حال اگر بعد از انعقاد معامله طرفین با حضور در دفترخانه اقدام به انتقال سند به نام خریدار نمایند مشکلی برای شخص خریدار ایجاد نمیشود ولی محل بحث برای جایی است که بعد از معامله فروشنده به تعهد خود پایبند نبوده و از حضور در دفترخانه و انجام تعهد خود مبنی بر انتقال سند رسمی به نام خریدار سر باز زند در این زمان است که خریدار برای احقاق حق خود ناگزیر به تقدیم دادخواستی تحت عنوان الزام به تنظیم سند رسمی به دادگاه صالح خواهد شد. 
 
 
شرایط الزام به تنظیم سند رسمی چگونه است؟
در راستای عمل به ماده 226 قانون مدنی بهتر این است که خواهان قبل از تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ضمن اظهارنامه ای انجام تعهد مزبور را از فروشنده درخواست نماید همچنین بهتر است که برای جلوگیری از انتقال ملک خریداری شده به شخص دیگر توسط فروشنده، اقدام به اخذ تامین خواسته مبنی بر توقیف ملک را از دادگاه درخواست نماید.
لازم بذکر است که قبل از تقدیم دادخواست مذکور باید حتماْ به این نکته توجه کرد که ملک در رهن یا توقیف نباشد زیرا در رویه قضایی ما در این حالات دادگاه رای به الزام به تنظیم سند رسمی را صادر نخواهد کرد (در این زمینه میتوان به رای وحدت رویه  شماره 620 دیوانعالی کشور مراجعه کرد) همچنین اگر ملک به نام فروشنده نباشد هم نمیتوان دادخواست را به طرفیت ایشان مطرح کرد، زیرا بر فرض صدور حکم، ملک به نام فروشنده نیست تا بتوان او را محکوم به اجرای حکم صادره دانست در این حالت میتوان علاوه بر فروشنده کسی که ملک به نام وی میباشد را نیز طرف دعوی قرار داد. اگر مورد معامله ساختمان باشد دعوای مزبور در صورتی در محاکم ما پذیرفته خواهد شد که گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی آن از شهرداری اخذ شده باشد و الا خواهان با قرار رد دعوی مواجه  خواهد شد. 
 
 
بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار کیست؟
در خصوص بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار لازم به ذکر است که وکیل باید دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری باشد و رویه حاکم بر دادگاه شهریار را در خصوص دعوی الزام به تنظیم سند رسمی بداند. فلذا برای الزام به تنظیم سند رسمی در شهریار می توانید با گروه وکلای رسمی در ارتباط باشید.
نکته ای که در مورد موضوع بحث در خصوص املاک مشاع وجود دارد این است که تا زمانی که ملک مشاع تفکیک نشده باشد و سهم مفروز هریک از شرکا مشخص نگردیده است نمی توان الزام به تنظیم سند رسمی را از محاکم درخواست کرد مگر اینکه شرکا ابتدائاً درخواست تفکیک ملک را بنمایند و بعد از آن اقدام به تنظیم سند نمایند و یا اینکه همگی شرکا ضمن یک دادخواست خواسته خود را که همان تفکیک و تنظیم سند میباشد را مطرح کنند.
 
دعوی الزام به تنظیم سند رسمی در تقسیم بندی انواع دعاوی جز دعاوی مالی قرار میگیرد و هزینه دادرسی آن بر مبنای قیمت منطقه ای ملک محاسبه می شود. 
برای داشتن وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می توانید هم اکنون با شماره های 65514382- 021 و 65502197 021 ارتباط باشید.
 
 
مرتبط :
 
برچسب ها:
گروه وکلای رسمی

 

گروه وکلای رسمی  با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری دارای تجربه، می تواند پاسخگوی مشکلات حقوقی شما عزیزان باشد. اعتماد اولین گزینه برای شروع می باشد.
هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

 

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 20  می باشد
پنج شنبه ها از ساعت 10 الی 14 می باشد.
با تشکر


 

اطلاعات تماس با شعبات وکلای رسمی

دریافت وقت مشاوره