وکیل تهران | وکیل ملک در تهران | 09120998661| وکیل دعاوی کیفری | وکیل اتاق داوری

15 /04 /1398
مدیر سایت
مقالات حقوقی
740

وکیل اتاق داوری





 بهترین وکیل اتاق داوری


 
با توجه بدین موضوع که بسیاری از قرادادهای خصوصی فی مابین شرکت ها و بازرگانان دارای شرط داوری و مخصوصاً شرط داوری اتاق بازرگانی می باشد .امروز با موضوع وکیل اتاق داوری همراه شما عزیزان می باشیم. اتاق داوری به مرکز داوری اتاق داوری ایران و مرکز داوری اتاق داوری تهران تقسیم می شود که در صورت عدم رعایت شرایط مقرر قراردادی و قانونی هر کدام از مراجه فوق می تواند موجب بروز خسارت به شما گردد. در این نوشتار با کمک وکیل اتاق داوری به شرح مختصری از نحوه رسیدگی در مرکز داوری اتاق داوری ایران و پاسخ به پرسش های شما می پردازیم. قبل از هر چیز شاید برای شما این سوالات به وجود آید که بهترین وکیل داوری در ایران کیست؟ بهترین وکیل داوری در تهران کیست؟ بهترین وکیل اتاق داوری کیست؟ وکیل متخصص در اتاق داوری در تهران کیست؟ بهترین وکیل دعاوی داوری اتاق داوری کیست؟ شرایط رسیدگی در اتاق داوری چگونه است؟ برای اطلاع از سوالات خود می توانید هم اکنون با وکیل اتاق داوری در موسسه حقوقی وکلای رسمی و یا دپارتمان حقوق داوری گروه وکلای رسمی با شماره تماس های اعلامی در ارتباط باشید.
 
رسیدگی در اتاق داوری چگونه است؟
وکیل اتاق داوری در گفتگو با موسسه حقوقی وکلای رسمی، رسیدگی در اتاق داوری را اینگونه تشریح می نماید، خواهان می بایست دادخواست خود را به همراه مستندات و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه مرکز داوری اتاق داوری ایران برای شروع رسیدگی تسلیم نماید و مبلغ 100 هزار تومان علی الحساب در مرکز داوری پرداخت نماید.
لازم به ذکر است در صورتی که طرفین به حل اختلاف توسط مرکز داوری ایران توافق نموده باشند به منزله قبول و التزام به آیین داوری و سایر آیین نامه های مرکز داوری در خصوص نحوه ارائه خدمات می باشد لیکن با توجه به حساسیت موضوع داوری در اتاق داوری توصیه می نماییم قبل از هر اقدام با وکیل اتاق داوری مشاوره نمایید.
موضوع داوری در اتاق داوری به حدی دارای پیچیدگی است که چنانچه هر یک از طرفین پس از اطلاع به عدم رعایت مقررات این آیین داوری و یا شرایط قابل عدول موافقتنامه داوری، اعتراض ننماید و سکوت اختیار نماید و در اصطلاح داوری را ادامه دهد و یا در مهلت مقرر ایراد خود را مطرح نکند، ظهور در آن خواهد داشت که از حق ایراد خود صرف نظر کرده است و می تواند موجب ضرر ایشان گردد.
 
 
مراحل داوری در اتاق داوری چگونه است؟
بنا به اظهارات وکیل اتاق داوری پس از ثبت دادخواست در اتاق داوری و تکمیل بودن آن اتاق داوری یک نسخه از دادخواست به اضافه مدارک مورد ادعا و مستندات را به خوانده ابلاغ می نماید. خوانده مکلف است ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ در دعاوی داوری داخلی و ظرف 30 روز از دعاوی داوری بین المللی پاسخ خود را به دعوای مطروحه همراه با شرایط مقرر به دبیرخانه مرکز داوری تسلیم نماید و رسید دریافت نماید.
مرکز داوری نسخه ای از پاسخ خوانده را به خواهان ابلاغ می نماید.
داوری این امکان وجود دارد که خوانده دعوی داوری ضمن پاسخ به دعوای مطروحه ادعایی نیز داشته باشد که می بایست از طریق دادخواست متقابل اقدام به طرح آن نماید که همان شرایط مقرر برای خواهان دعوی می باشد. 
 
هزینه داوری در اتاق داوری به چه نحو است؟
وکیل اتاق داوری در این خصوص اظهار می دارد بنا به قواعد مرکز داوری، پرداخت هزینه‌های داوری به صورت نصف نصف یا در اصطلاح بالمنصافانه است و توسط طرفین پرداخت می شود. 
حال چنانچه خوانده در پاسخ به دادخواست داوری خواهان، دعوی مقابل مطرح نماید، هر یک از طرفین مسئول پرداخت هزینه ‌های مربوط به ادعای خود می‌ باشد. 
 
در صورت عدم پرداخت هزینه داوری چه مشکلی ایجاد می شود؟
در صورتی که خوانده دعوی از پرداخت هزینه داوری امتناع نماید هیچ مشکلی پیش نمی آید و حتی ایرادی نیز متصور نیست و در اینجا طرف دیگر که عمدتاً خواهان دعوی می باشد می ‌تواند سهم طرف مستنکف را پرداخت نموده تا از توقف رسیدگی جلوگیری نماید و سپس در صورت محکومیت تقاضا نماید مطالبه هزینه پرداخت داوری نیز در رای داوری قید گردد.
 
 
بهترین وکیل اتاق داوری کیست؟
داوری علیرغم آنکه دارای مزایای بسیاری از جمله محرمانه بودن- رسیدگی سریع- رسیدگی ارزانتر نسبت به دادگستری- لازم الاجرا بودن- تخصصی بودن و... دارد می تواند در صورت عدم رعایت مراجعه به وکیل اتاق داوری موجب بروز مشکلاتی که در فوق بدان اشاره شد نیز گردد از جمله شکست در دعوی مطروحه- عدم شرایط ابطال رای داور- تضییع حقوق قراردادی و قانونی و... فلذا توصیه می گردد قبل از هر اقدام با بهترین وکیل اتاق داوری مشاوره نمایید.
 
پرداخت هزینه کارشناسی با چه کسی است؟
در پرداخت هزینه کارشناسی اصل بر آن است که این هزینه توسط متقاضی کارشناسی پرداخت شود لیکن چنانچه قرار کارشناسی با تشخیص و نظر داور صورت گرفته باشد، هزینه کارشناسی بر عهده طرفین و بالمنصفانه است. 
وکیل اتاق داوری الزاماً وکیل دادگستری نمی باشد لیکن توصیه می نماییم الزاماً از وکیل دادگستری با سابقه طرح و دفاع در دعاوی داوری استفاده نمایید چرا که استفاده از وکیل اتاق داوری و آشنا به قواعد و آیین نامه های داخلی داوری و حتی در دعاوی بین المللی می تواند تضمین کننده حقوق طرفین دعوی باشد.
 
به قلم وکیل بهنام نزادی وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
 
اول بپرسید ، بعد اقدام نمایید
 
 
برچسب ها:
گروه وکلای رسمی

 

گروه وکلای رسمی  با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری دارای تجربه، می تواند پاسخگوی مشکلات حقوقی شما عزیزان باشد. اعتماد اولین گزینه برای شروع می باشد.
هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

 

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 20  می باشد
پنج شنبه ها از ساعت 10 الی 14 می باشد.
با تشکر


 

اطلاعات تماس با شعبات وکلای رسمی

دریافت وقت مشاوره